Albtraum

Idag vaknade jag av ett ryck. Slängde en blick på mobilen. Halv sex. (Redan här borde jag ha anat ugglor.)
Någon hade definitivt bankat hårt på min dörr och skrikit åt mig att jag måste öppna så att de kunde komma in och inspektera mätaren på mitt element. Skräckslagen rev jag åt mig lite kläder som hängde över stolsryggen (jag hoppas att ni inser att det i min verklighet inte finns något så löjeväckande som kläder över stolsryggen. Kläder på kroppen eller kläder på golvet är det som gäller. Det lät bara finare i texten).
Anyhoo. Med en slarvigt knäppt skjorta avancerar jag mot dörren, river upp den och inser att korridoren ligger öde. Inga arga tanter. Ja, jag hade hört en kvinnoröst. Arga tyska kvinnor är läskigare än arga tyska män.
Klockan tickar på och snart går det upp ett litet ljus. En dröm! Hör Robert hosta i rummet brevid och slinker snabbt som attan tillbaka in till mitt lilla fort. Har han inte gått och lagt sig än eller är han på väg upp? Kommer han fråga mig om jag vill se på film med honom eller inte? Alltid ett mysterium. Eller ja, inte det sistnämnda. Till slut gick jag iaf och la mig igen. Sov i 6 timmar och bra var väl det för ikväll ska vi se The Go! Team i Xberg! Peppar hur mycket som helst!
Matdags och städdags.

LG Anna

Kommentarer
Postat av: karin

the Go! Team! du anar inte hur avundssjuk jag är i detta nu. i sundsvall är det bokad tvättstuga som gäller. se till att njuta!

2008-12-06 @ 16:32:31
URL: http://kakarin.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0