Good evening, you're watching CNN

Lite Go! Team-bilder!









Igår var jag på julmarknad vid Gedächtniskirsche. Det var lite smått surrealistiskt. Ur stora högtalare skrålade julmusik blandat med Robin Williams och vart jag än såg kunde jag bara se gamla människor. Och allt ljus sedan. Ljusslingor i precis vartenda träd, tiometerstomtar på Ku'Damm och ett lysande grönt KaDeWe. Till slut blev det för mkt för mina trötta ögon och jag började i stället koncentrera mig på de små detaljerna. Hittade bara två små detaljer innan hungern slog till och jag var tvungen att gå till Ullrich.

1. Tre (!!) kvinnor gick runt med ryggor från JOPP Frauen Fitness. Jag grämer mig så . Jag hade själv velat starta ett företag bara för att kunna använda det namnet men jag är för sent ute.

2. Det finns något värre än 1/2 m Bratwurst. Välkommen i leken säger jag till "Dicke Berta". Dicke Berta är inte bara 1/2 m lång och serveras i en lika lång baguette, hon(?) är också tjock som en frukostkorv!

Efter detta blev jag alltså hungrig. Köpte ett kilo bananer på Ullrich och gick mot S-Bahn Zoologischer Garten. Där hade jag turen att få uppleva vad som händer om ett endaste litet tåg bestämmer sig för att inte komma när det ska under rusningstid i centrala Berlin. Perongen var smockfull av människor som när nästa tåg äntligen kommer alla pressar sig ombord. Ska även tillägga att tåget redan var ganska fullt (fullt så som jag brukade använda ordet förut). "Avstånd" fick en helt ny innebörd. I en kvart stod jag upptryckt mot en glasskiva näsa mot näsa med en käck man med dålig andedräkt. Vi snackar alltså mage mot mage och beblandade fötter. Som om inte det vore nog stod det ytterliggare en man bakom honom som på något sätt lyckades trycka i sig en slemmig kebap utan att spilla på någon. But ze zmell.....

Idag är det min sista onsdag i Berlin. Jag har börjat packa min väska för att få lite ordning på saker. Hittar Konrad, Urbock och Oettinger lite här och var som kanske borde slängas. Undrar hur den här resan kommer att gå. Antagligen kommer jag sitta och tjura konstant i 14 timmar och läsa slut min tyska snuskbok i någon slags protest. Men vem ska stoppa mig :)

Dagens upptäckt: Jag har en ny Wella Volumen Haarspray som gör att jag kan se ut som en medelålders, amerikansk tv-kvinna. Spex!

Kommentarer
Postat av: snät

kommer du hem till jul alltså? blir det party på juldagen på platens måntro? :D

2008-12-10 @ 20:38:15
URL: http://sneet.blogg.se/
Postat av: carro

dicke berta, ärligt?? blä.

2008-12-13 @ 01:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0