Wunderbare Woche in Berlin

Jag kan knappt se andra sidan av gården för all snö som faller och det är väldans kallt så varför inte uppdatera bloggen!?

Jag har haft en helt underbar vecka här i Berlin.
Det började med the Alternative Berlin Tour med Moa och hennes klasskompis Vicky. Vi fick se fina hus, graffiti, gränder, absinth-shoppar (där man även kunde köpa cheeseburgare på burk), the 50 faces gallery, vad som tydligen var det bästa currywurst-stället i staden, en strand, en skatepark, ett garage á la Pimp My Ride, den gamla sönderbombade Warschauer Strasse-stationen och mycket mer. Callum från Skottland var vår guide. Resten av gruppen var mest imponerad över att man kunde dricka överallt i Berlin och utbytte suparhistorier men det var trots allt riktigt nice.





Så i torsdags kom Ulrika!! Vi lagade en massa mat (nu vet vi vad som händer om man lägger i 50 bitar feta i en varm kastrull), shoppade loss på kilopris-second hand, sightseeade, såg mordiska nunnor i skuggorna, dissade Robert en gång om dagen, gick på julmarknad...återigen sviker mitt minne mig. Som tur är hade jag råkat glömma Moas kamera i min jackficka så vi har lyckats ta väldigt många vackra bilder.



U-Bahnspex, gatumusikant, fin gränd(nu när jag läser igenom det inser jag hur ironiskt det låter men den är fantastisk på riktigt), Ulrika bei Ullrich, min station, intern skylt.

På fredagen kom också Erik och hans FYRA vänner. De hade en ful bil men en desto finare lägenhet i mitt gamla hostel. Där blev det förfest både fredag och lördag. På fredagen gick vi till Bang Bang Klubb i Hackescher Markt. Indie/brit pop och självlysande armband. Sehr gut! På lördagen gick vi i stället till Magnet i Prenzlauerberg. Helt okej ställe och en DJ som spelade vad jag än önskade! Würzburgarna troppade av ganska tidigt men team Berlin (Ulle har ju också bott här) kämpade tappert tills solen tittade fram.



Plötslig förtvining av arm på Lidl, Würzburgbilen och tightsen, lika som ägg, roar oss på damernas.

Så på söndagen var det två ganska trötta damer som vågade sig ut på stadens gator. Bland annat åkte vi till Kreuzberg och åt på indisk restaurang. Pakora, samosa, uppblåsta brödbollar, grönsakscurry, indiska ostklossar...mm så bra var jag på att namnge rätter men det var hur gott som helst och efteråt vaggade vi sprickfärdiga hem. Tur att jag var klädd i stretch.

Det vore helt omöjligt att skriva om allt som har hänt så jag lägger upp de trötta söndagsbilderna här :)



Berlins tråkigaste Platz, ett slott, efter 2 timmars sömn, ½ m-korvar (och lika långa bröd!!)



Garage second hand, försenade till Flohmarkt, die Mauer, tivoli (vem i hela friden åker slänggunga i snöblandat regn och en plusgrad?), Glühwein (och Fernsehturm :D)

I måndags åkte Ullebutt hem. Det enda hon lämnade efter sig var en hudcreme och vitlökssås på kudden...
Kom tillbaka och lek med mig tills jag åker hem!

Kommentarer
Postat av: ullutt

haha, så kul att läsa! åh, det var så mysigt att vara där med dig ju:)

Känner du fortfarande doften av den ljuva vitlökssåen på din kudde?

Att du inte nämde något om Mörten och stubben, Anna? Hahahah!

Vi ses snart du! PUSSPUSS <3

2008-12-07 @ 00:30:18
Postat av: Erik

Vad fan! Vad då begav sig hem tidigt?! Klockan var faktiskt typ halv 5 och vi hade långt att gå :P

2008-12-10 @ 13:35:33
URL: http://erik.inretio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0