AMT AMT AMT

Herregud. Här har man suttit halvsjuk och trött i en halv evighet och skrivit blogginlägg och när man trycker "Spara/Publicera" säger sajten "Internal error". Djupt andetag..

Här kommer onsdagtorsdagfredag ännu kortare än förra gången.

Onsdag: Jag, Moa, Anna, Moas vän Torbjörn och Moas vän Torbjörns vän gick till Clärchens och dansade Lindy hop! Jag har inte haft så roligt på länge. Sedan drog vi vidare till CCCP för lite sedvanlig skumpa och även till Rosenthaler Imbiss för den sedvanliga falafeln. Yum!
Jag lyckades få ungefär 2 timmars sömn innan jag var tvungen att bege mig till Bürgeramt i Neukölln. Jag kommer dit en hel timme innan öppningsdags men likväl säger tanten i informationen att det är ca 200 personer före mig i kön men att jag kan ställa mig sist och hoppas på att jag får komma in idag. Jag peppade stenhårt på hennes idé (oh ze irony) och letade genast upp siste man. Siste man befann sig på andra våningen...

Tillägg: Sedan jag kom till Berlin har jag varit för upptagen/ointresserad för att uppskatta snygga män. Vändningen kom på Bürgeramt där jag fick hjälp av en uppenbart snygg reporter från en tysk tv-kanal. I'm back :)

Jag satt och väntade, stod och väntade, hukade och väntade, väntade på Lidl, väntade i regnet, väntade i den Neuköllnska gallerian... 5,5 timmar senare fick jag äntligen komma in.
Tack och lov hade jag en bok med mig. Dock visste jag inte vilken sorts bok det var eftersom jag mest hade gått efter hur tilltalande bilden och recensionerna på framsidan var när jag hittade den i boklådan i en second hand-affär. Jag behövde inte läsa längre än till sidan 5 för att förstå att det här var inte en vanlig roman, det här var en lätt snuskig bok. Röd om kinderna läste jag vidare men inställningen att jag ändå kunde lära mig lite tyska. Ibland blev det ändå lite för mkt för mig då en del av mina medväntare allt som oftast smygläste lite i min bok och sedan gav mig en konfunderad/road blick. Jaja, den tog mig igenom 5,5 timmar på Bürgeramt så jag har inte hjärta att smutskasta den här :)

Fredag: Uppe tidigt igen för att åka tillbaka Gamt i Wedding och fixa mitt Rote Karte. Jag fick ett häfte att läsa igenom (som handlade störande mkt om olika spyor och hur färgen kan avslöja en farlig sjukdom) och sedan tittade vi på en gripande film om hur man tvättar händerna. Det tog inte alltför lång tid och när jag var klar där rusade jag iväg till jobbet. Frau Fonn gav mig en klapp på axeln och de tre kommande dagarnas arbetstider. I morgon måste jag jobba 6-14.30. Kul. Vad som är än mer upplyftande är att jag på söndag jobbar det tidiga skiftet. 4-12...
Nu måste jag sova sova sova. Ska bara packa min jobbpåse och dricka te först.

Jag vill ha jul.

Tschüss!

Kommentarer
Postat av: anna k

Varför lyckas du alltid få de krävande jobben med massa timmar?



Inte för att tute my own horn eller så men..

jag kan dansa lindyhop!

2008-11-08 @ 03:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0