Frohe Fasching

Hallo! Visste ni att man firade fasching här idag? Nej, det visste inte jag heller. Folk på jobbet var utklädda till djävul, häxa, alien och nåtgot random ondskefullt. Och jag? Någonting glimtade till i mina kära arbetskollegors ögon och sedan frågade de: Vill du vara vår rödluva idag? Heh. Vad skulle jag säga?
Det fanns ingen färdig utklädnad men vi jobbar ju för tusan på kamps. Rött tyg är knappast svårt att få tag i. Frau Gogolin knöt en scout-scarf runt mitt huvud och så var det klart. Personligen tyckte jag att jag såg ut som ett fattighjon..

I fasching ingår även att man äter pfannkuchen. Inte pannkakor utan fyllda munkar utan hål. Jag fick en med jordgubbs-och champagnesmak. Klockan 11.11 på pricken skålade vi i champagne ute i butiken (champagne höh). 11.11, elfte november... nörderi. Efter jobbet åkte jag hem, åt, sov och nu är jag vaken igen. Måste dock gå och lägga mig snart. Tänkte bara låta er höra om min fantastiska dag. Oh, jag skar mig igen. Mina händer är nästan helt söndertrasade nu.

Bis bald.

Kommentarer
Postat av: moa

fyfan! hmmmm kan ja komma å hälza på snart?????????

2008-11-11 @ 23:36:59
URL: http://godgavemestyle.blogg.se/
Postat av: ullutt

hihi, det är så underhållande att läsa din blogg:) Härligt att du börjar uppskatta berlin mer och mer ju. Snart kommer jag och hälsar på, fan så kul! PUSS

2008-11-14 @ 14:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0