Ich bin ein Berliner

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev något här men har man inte internet så har man inte. Det finns inte en chans att jag kan komma ihåg fåniga detaljer och diverse tyska händelser som tog plats för flera dagar sedan men jag ska gör amitt bästa.
Here goes!

Efter att jag hade checkat ut från mitt äckliga äckliga hostel (jag stal ett örngott i protest mot att de var så dåliga) återvände jag till Moa. Hela söndagen spenderade jag sedan med Moa, herr och fru Moa och mini-Moa. Vi gick på loppmarknader, fikade och tittade på en kyrka. Supermysig söndag!



Moa och Matilda

Och vad hände sen? Jo, en halvsjuk Carro kom till Berlin med regn och en enorm paprika.
Vi har jagat second hand-affärer, shoppat (jag har handlat på hm, var är den roliga shoppingen i berlin?? Någon??), gått på jazz bar (heelt obeskrivligt), dansat natten lång på en mystisk, tysk nattklubb, tittat på saker man borde ha sett, ätit billig falafel, ätit sovrumsvarm yoghurt, gått på invaliden, nördat oss på hostelet, blivit besjungna av en khakiman, haft köldsmärtor i fötterna, tittat på Gudfadern 1 och 2... Care help me out. Jag kan inte komma ihåg allt men jag har en snap eller två.



Trevlig kväll på Zapata



Vi var tvungna att köpa den! I bakgrunden: Paprik



Aah jag lyckas nästan pressa fram ett leende vid East Side Gallery. Våra fötter hade domnat bort och regnet upphörde inte för en sekund! Skeppa det till staterna tack!



Äntligen fick jag någon att spexa med vid Holocaust Memorial! (Nej, jag är inte en dålig person.)
Vi fick också till en läskig filmsekvens.




Så igår fick jag vara Sams +1 på premiären av Rocky Horror Picture Show på Admiralspalast i Berlin!! Ni som har sett filmen eller musikalen kan ju tänka er vad folk hade på sig. Jag kände mig nästan lite konservativ där jag vandrade omkring i kort svart, stay-ups och pumps. Efter föreställningen (som btw gav mig rysningar) blev det vip-fest med snittar och champagne. Dessutom blev det uppträdande med en burlesksomethingsomething som jag aldrig hört talas om (varför skulle jag??). Men det vill jag lova att fastän det inte riktigt är min kopp te kom jag på mig själv med att följa henne med blicken som en hypnotiserad höna!

Sådär ja. Det var min vecka, men hold on! Jag kan avslöja att jag just nu sitter vid mitt skrivbord i min nya WG i Friedrichshain! Jag har en enorm madrass (med en sedvanlig enorm tysk kudde), ett bord, en stol, en matta, en garderob, ett element, en dörr...jeez. Jag stannar iaf tills jag får fint främmande i form av moa och Anders men sen känns det, trots att jag har allt jag just nu kan behöva, som att jag vill återvända till mitt djupa och meningsfulla förhållande med London. Sooorry Berlin.
Nu ska jag sätta upp min första poster på väggen. Måste kanske fråga Broder Tuck om han har lite tejp eller kludd (haha jag sa det). Sedan blir det nog till att sova. Det har inte blivit så mkt sådant på senaste tiden. Hm, borde kanske dra ner på inläggen med utläggningar om hur fantastiskt London är och att jag vill lämna Berlin om ett tag. Kanske också lite färre munk-och little britain-liknelser om han en vacker dag hittar fram till min blogg och kör hela skiten i google translate.

Nu avslutar jag det här inlägget med ett fint citat.

"Jag känner mig som en fjord. Djup, blöt och norsk"

Bis morgen!


Kommentarer
Postat av: caro

haha wunderbaaar. hur kan jag komma ihåg allt vi gjorde, det där var en bra sammanfattning. och vad är grejen med kuddarna?? jag såg inte en enda tysk med så långt huvud.... solong!

2008-11-02 @ 11:41:09
Postat av: anna k

london london london! KOm hit! Du missa halloween, folk tar det seriöst här. Jag var på nån fest med phil o dan på brick lane o hade blod i ansiktet. Och så kom jag på vad det blir om man vänder på brick lane, något synnerligen passande för halloween; LICK BRAIN!!! (eller lick brane..men i alla fall.)



2008-11-02 @ 12:44:35
Postat av: Erik

No no no! Du kan ju inte åka hem förrns jag har varit och hälsat på heller! Jag kommer sista helgen den här månaden eller möjligen helgen efter det! Beror lite på sällskapet..

FYI så tar de faktiskt Halloween på allvar här med. Har fortfarande inte fått bort alla eyeliner... :-D

2008-11-02 @ 13:50:28
URL: http://erik.inretio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0