Living on the edge

Jag ska titta på film med Robert så jag blir lite kort.

I lördags jobbade jag för första gången med kontrakt. Det är ett hjärndödande arbete. Jag fick iaf en komplimang för mina fina smörgåsar. Jojomensan. En annan har ju jobbat på deli i stora staden!
Var så trött när jag åkte dit halv 6 på morgonen att jag glömde ta med mig min månadsbiljett. Detta insåg jag dock inte förrän det var dags att ta S-Bahn hem igen. Jag var så nervös hela vägen. Försökte spota kontrollanterna och satte mig nära utgången. Hjärtat slog tom lite snabbare. När dörrarna äntligen öppnade sig vid Frankfurter Tor drog jag en lättnadens suck och trippade hem till Warschauer strasse.

Idag har jag varit ledig men var tvungen att sova tills det inte gick att sova mer. Det mest produktiva jag har gjort under mina få timmar av vakenhet är att infinna mig på personalmöte på Kamps. Det började med bråk och en tjej lämnade lokalen i vrede. Sedan blev jag felaktigt anklagad för att ha ätit en tomat. Sant, jag är så fattig att jag måste stjäla tomater på jobbet. Hmm. Men sedan åt vi pizza, drack asti och jag fick världens minsta chokladask som det står "Kleiner Dank" på :)

I morgon börjar jag jobba klockan 4 vilket innebär att jag måste gå upp vid 2.45-snåret. Jag sminkar mig ikväll så sparar jag tid! Jag varken vill eller kan sova så därför avlägsnar jag mig nu för att gå till Tuck-land för filmvisning och äppelätning.

Men innan jag går har jag en överraskning!



Mein Zimmer!! Jag bor på en av Berlins finaste gator (enligt mig) men har råkat hamna i den fulaste lägenheten. Well well. Om jag inte skriver så mkt den kommande veckan vet ni varför. Jag har inget liv.

Kommentarer
Postat av: carro

vad ska du ha tomater till när du har paprik. se så ståtlig han är

2008-11-10 @ 22:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0