Min lediga dag

Jag är så lycklig idag. Jag är ledig! Jag sov 13 timmar i natt. Wow... Hade en konstig känsla av att jag hade glömt något/gjort nåt hemskt när jag vaknade men efter några sekunders funderande insåg jag att allt var a okay.

Det första jag gjorde var att ta en powerwalk. Det har jag behövt göra ganska länge. Fulladdad iPod, ingen tidspress, perfekt temperatur, ingen jobbig väska hängandes tvärs över torson :)



Meine Strasse

Jag gick och gick i säkert 1,5 timme. Jag hade en sjujäkla fart *stolt*. Sedan gick jag till Kaiser's och köpte mozzarella och smördeg. Åter på Warschauerstrasse var det dags att fixa dagens måltid. (Jag äter bara en gång om dagen...) Pasta med tomatsås, pesto och mozarella i ugn. Gosh golly på den. Sedan gjorde jag efterrätt bara för att jag kan. La äpplen och ingefära och nutella i smördegsplattor och satte in också dem i ugnen. Nu är jag otroligt mätt men jag är kolon U så det förslår! Oh, medan jag åt tittade jag på Charlie and the Chocolate Factory. Kul kul.



Börja skyffla :)

Ikväll ska jag åka till Moa. Hon ska bara vara barnvakt till åtta vilket gör en Anna väldigt klad.

Whatelse...I torsdags när jag jobbade drog Frau Gogolin med mig dit kunder inte får gå. Hon höll på att dö av skratt och hade en salamifralla i handen. "Anna det har kommit ett solrosfrö på den här frallan. Kan du ta bort det?" Jag fattade ingenting men pillade bort fröet...Bara för att upptäcka att det inte var ett frö, det var fågelbajs. Vi har sparvproblem på jobbet...

Bis bald!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0