Wochenende in Berlin

Nu har alltså moa och Anders varit här. Himla kulturell helg. Vi har besökt slott, museer och random platser av intresse :) Särskilt intressant blir det när man har en levande uppslagsbok med sig!
En dag åkte vi till Potsdam. Vet inte hur många otroliga slott det finns där. Ett problem bara. Det verkar som att alla som kommer och hälsar på drar med sig dåligt väder! Snön vräkte ner och termometern sjönk till löjligt låga temperaturer. Lägg lite polarvindar på det och föreställ er en Anna utan vantar, sommarskor och leggings. Insane! I Potsdam åkte vi på en guidad tur och varje gång vi var tvungna att stiga ur bussen letade en tår av smärta sig ner längs min kind. Till slut tvingades vi införskaffa ett randigt vante+mössa set till mig. En annan roande händelse inträffade på s-bahn på väg till Potsdam. En biljettkontrollant upptäckte att jag inte hade tillstånd att åka i zon C vilket ledde till 40 euro i böter. Wehey!
Vi har också varit på DDR-museet, Schloss Charlottenburg, Antonplatz, en snabbis vid East Side Gallery, Antonplatz, Checkpoint Charlie-museet, ätit den godaste pizzan någonsin vid Savigny Platz... Känns som att jag har glömt något av otrolig vikt.
Självklart hann vi också med ett biobesök. Det blev den nya Bondfilmen. Auf Deutsch? Aber natürlich! Enormt mycket action och repliker som "Bond, beweg deinen Arsch!" Haha.
Lite (läs: mycket) spårvagnsåkande blev det med pga att det fanns en entusiast i vår lilla trio. No names. Tack vare detta och undermåligt kartläsande befann vi oss onödigt många gånger på Antonplatz :)
Fler bilder kommer förhoppningsvis senare.



M och A för en gångs skull utan spexiga mössor!

Idag ska jag prova en favorittröja på Made in Berlin. De har ju 20% rabatt!! Hoppas att den passar. Måste också fixa med ännu mer tyska papper för att kunna få ut min lön. Suck. Men i morrn är det onsdag och det innebär Alternative Tour med Moa och gratis jam session på en jazzbar i Hackescher Markt. Jag drar dit även om jag måste gå själv!!

Jag är dock inte ensam så länge. I slutet av veckan kommer de 3 vännerna och Erik och Ulrika!!! Längtar!
Well well. Dags att klä på sig och åka iväg. Det snöar fortfarande ute men I'll be damned om jag inte får ha på mig mina ballerinaskor idag!

Kommentarer
Postat av: Erik

Erik med 4 vänner :-)

2008-11-27 @ 10:11:02
URL: http://erik.inretio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0