Zu Flohmarkt Zu Flohmarkt!

God eftermiddag.
Idag sov jag ända till halv elva. Min madrass är en gudagåva! 1,4 m*2 m av pure pleasure.
Dagens stora händelse skulle vara en tur till loppisen i Mauerpark med min flattie Miriam men hon sov fortfarande när klockan slog ett så jag lämnade bara ett meddelande på hennes dörr.

Kort historia som inte har med resten att göra: Igår innan jag gick och la mig stötte jag på Miriam i korridoren. Jag var i något slags zombietillstånd och min tyska fungerade knappt. Likväl stannar jag och pratar i säkert en halvtimme. Så idag när jag kom hem från mitt lilla äventyr börjar vi prata igen. Jag upptäcker då någonting fasansfullt. Hon kommer givetvis ihåg allt jag berättade igår men jag kommer inte ihåg ett jota av vad hon har sagt! Jag vet inte ens var hon kommer ifrån! Fasa. Jag får försöka tjuvlyssna lite när hon pratar med Robert eller Antje.
En annan jobbig Miriamincident som inträffade igår var när hon frågade mig vad för musik jag gillar. Klämmer då ur mig det vanliga: indie, rock, electro, alternativ, jazz....berättade också vad jag tycker mindre bra om såsom hip hop, rap, brittan...glömmer tyvärr att inflika ett litet "techno" varpå hon glatt utbrister: Oh jag är DJ på en klubb här i F'hain. Vi spelar technomusik. Du måste komma dit!
Miriam är jättesnäll :)

......

Anyhoo. Ensam vandrade jag iväg mot Prenzlauerberg. Tänkte att "jag som är så bra ska nog kunna hitta den där marknaden". Vilket skämt. 2 timmar senare var jag fortfarande på väg med en död iPod i fickan och en mage som opponerade sig mer och mer för varje steg jag tog.
På något sätt lyckades jag ändå komma fram men eftersom jag nu kände mig som ett jobbigt barn som bara ville gå hem och äta och titta på bolibompa tittade jag bara lite slött på stånden med möbler, kläder, blommor, lampor mm och sedan retirerade jag till Warschauerstrasse 66. Ingen ny lampa för mig idag.

Men nu ska ni få höra vad som hände härnäst! Jag lagade mat!! Riktig, varm mat på en riktig spis! Anna K!! Jag gjorde pasta för ett helt kompani och tomatsås med vitlök och kidneybönor. Det låter kanske inte som en kulinarisk upplevelse men för mig var det helt sanslöst! Min mage är stor som en fotboll och jag börjar bli lite dåsig. Haha. Long time no food.

Har inga bilder på rummet än men så fort jag snyggar till det lite ska ni få se (hur skabbigt det är)!!
Nu ska jag vältra mig i min mätthet och lyssna på Bob Dylan.

Tschüss!

Kommentarer
Postat av: Ullutt

Anna! Du bor alltså på Warschauerstrasse;) Hur länge kommer du stanna i Berlin? Jag vill ju hinna komma och hälsa på ju.. Snacka i skype snart va? PUSS

2008-11-04 @ 14:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0