Achtung!!

Sitter i receptionen på Hostel Amadeus på Brunnenstrasse. Jag har aldrig bott på ett så hemskt ställe! De har inga gardiner, små fyrkantiga täcken, tre toaletter som alla luktar rumpa 24/7, tre duschar som inte ens har dörrar utan bara randiga förhängen, internet till 8 på kvällen, en enda dörr som är låst med en kod som de aldrig verkar byta ut. Få se om ni kan komma ihåg den här intellektuella sifferkombinationen tills nästa gång ni kommer till Berlin: 654321
Ja, jag säger då det. Mao kan vem som helst som har bott här komma och gå som de vill. Receptionen stänger ju vid 8 så ingen skulle märka om någon kom in och gjorde sig hemmastadd. Tydligen hade några f.d. gäster haft lite kul med en brandsläckare i korridoren för inte så länge sen... Dessutom ligger det i samma byggnad som en turkisk möbelaffär som luktar just möbelaffär. Ni kan ju tänka er. Man måste passera ett flertal lagerdörrar och inplastade soffor innan man är framme vid sitt rum. För vidare information om detta hostel fråga mig! Gör det bara! Jag vill mer än gärna skräpprata det här stället.
Det enda positiva är Raquel från Kanarieöarna som också sover i mitt rum. Hon har jättefluffigt, lockigt hår och stora spanska ögon :)

Hela dagen har jag varit runtherum i Berlin och tittat i affärer. Bl.a. vid Alexanderplatz och Ku' Damm. Tyvärr har mina ballerinaskor börjat pressa på min hälsena vilket leder till smärta upp till knät och en lätt haltande Anna. Meeen det löser man med sitt BVG månadskort och tar U-Bahn, S-Bahn eller Whatever-Bahn mellan de olika affärerna :)
Dagens lilla "muntra upp mig"-shopping slutade med ett par knästrumpor, ett par strumpbyxor och ett par örhängen. Just det, the way of the snålis innebär att man inte köper nya kläder utan bara accessorerar (nej det kan inte vara ett riktigt ord) med nya saker! Echt bock!

Igår segade jag runt ganska länge. Sedan gick jag en stund i affärer med Moa och den danska au pairen Sofie. (Herreguud så äckligt. En kvinna som jobbar på hostelet rökhostade just så äckligt att jag inte kan äta upp mitt äpple!!)
Senare på kvällen blev jag uppbjuden till Moas au pair-familj på middag. Pasta med pesto. Mmmm. Och dessert!!
Vaniljsåsincidenten var en bit rolig :D Sedan blev jag attackerad av mellanbarnet och spexade runt i hennes rum ett tag. Man känner sig ganska stor och stark när man kan ta en annan människa om midjan och bara lyfta upp henne.
Otroligt söta barn var det iaf!

Nu blåser det ner tonvis av gula löv från lindarna utanför fönstret. Väntar på svar från Robert Porl (tänk den äcklige killen i rullstol från "Little Britain") om lägenheten jag tittade på. Det skulle komma "någon gång under dagen" men eftersom han verkar vara den sortens person som lufsar runt i pyjamas till 16 så vet jag inte riktigt hur länge jag måste vänta..

Just passing time...jag passerar tid. Haha.

Oh, idag har jag sett två saker jag reagerade lite extra på. Det första var en mycket gammal man som steg på U2 mot Pankow med en kringla i munnen och genast började flörta med en kvinna i sätet mittemot. Jag var äcklad/road just pga av hans kringel-approach. En blink och ett leende följt av ett entusiastiskt bett i kringlan.
Händelse nummer två: Jag var på väg tillbaka till hostelet då en kvinna, ~75, sätter sig mittemot mig. Jag har aldrig sett hud så slät! Inte en rynka hade hon. Inte ens där vid läpparna där läppstiftet flyter ut på en del. Nej, inte ens en påse under ögat. Jag ville ta på den...

Kommentarer
Postat av: miia

Hahaha....



Sluta ALDRIG att blogga!!!



Om två månader är jag nere. ska jobba som en tok nu tills dess å spra pengar sen bär det av. ska redan ha fixat lya tills dess..

Så om du då bor i en sunk låda så kan du alltid bo hos mig/oss. Me and my buddy Malin..



Keep up the hard work!! =o)



Kram kram



2008-10-26 @ 20:03:46
Postat av: Erik

Well, det verkar ju som om du lever livet där nere :-D Som sagt... kom till Wurzburg istället! Jukt trevlig stad, gott om lediga jobb på barer och lätt att skaffa schysst billigt boende. And yes, there is a party every night and a 100 times the stores in Linköping so no need to worry :-)

2008-10-27 @ 00:07:40
URL: http://erik.inretio.se
Postat av: ullutt

Annutt!

Du verkar sysselsätta dig i Berlin, det är bra! Haha, Btw, har du smakat de d'r kringlorna?? de med salt, mumsiga:)

Jag är lite deppig över att jag inte är hos dig i berlin nu...väldigt tråkigt. Men det betyder ju inte att jag inte kommer att hälsar på. Hoppas du och carro har det urkul! PUSS

2008-10-29 @ 21:40:39
Postat av: Moa Q

Om vi ska kommunicera via blogg, så vill det väl till att du uppdaterar den ibland!

Kram

Moa Q

2008-10-31 @ 19:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0